Μετά το λεωφορείο, τα σπίτια για αστέγους

Τα έξοδα λειτουργίας του, ύψους 200.000 ευρώ, θα καλύψει η εταιρεία Παπαστράτος, ενώ χάρη στην παραχώρηση του λεωφορείου από τον ΟΑΣΑ εξοικονομούνται περί τα 60.000 ευρώ. «Προχωράμε στη δημοσιοποίηση της δράσης, ώστε να εμπνεύσουμε και άλλες επιχειρήσεις να κάνουν το ίδιο και να στηρίξουν τους φορείς που υποστηρίζουν τους πιο αδύναμους οικονομικά πολίτες» τόνισε από την πλευρά του ο Χρήστος Χαρπαντίδης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Στην υλοποίηση της πρωτοβουλίας θα συμβάλει επίσης η ΜΚΟ Praksis. Ένα από τα στοιχεία που δείχνουν τις δυσκολίες να «κρατήσουν» οι πολίτες το σπίτι τους είναι ότι το μέσο κόστος συντήρησής του, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΜΚΟ Τζανέτο Αντύπα, «καταλαμβάνει το 45% του μηνιαίου εισοδήματος, την ώρα που στην υπόλοιπη Ευρώπη κατά μ.ό. αντιστοιχεί στο 30%». Σύμφωνα με τα στοιχεία της Praksis, αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχουν περισσότεροι από 21.000 άστεγοι, ενώ από το 2009 έχει σημειωθεί αύξηση του πληθυσμού κατά 25%.

 

Πρόταση για 8 υπνωτήρια και 10 κέντρα φιλοξενίας αστέγων

Η Θ. Φωτίου τόνισε ακόμη ότι εγκρίθηκε πρόταση για το ΕΣΠΑ 2014-2020 που αφορά την επεξεργασία εργαλείου καταγραφής των αστέγων δρόμου που θα εφαρμόζεται από όλους τους φορείς, δημόσιους και ιδιωτικούς, ενώ έχει υποβληθεί «πρόταση στο πλαίσιο των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων και των 13 Περιφερειών της χώρας για τη λειτουργία 8 υπνωτηρίων και 10 κέντρων ημερήσιας φιλοξενίας αστέγων σε αστικά κέντρα». Παρών στη χθεσινή παρουσίαση ήταν επίσης ο υπουργός Εργασίας Γιώργος Κατρούγκαλος, ο οποίος έκανε λόγο για μικρά «θαύματα» από τη Θ. Φωτίου.

Πηγή